W sezonie 2010 zespół Yamaha Monster Energy będzie mógł liczyć na fachową pomoc techniczną renomowanych, szwedzkich specjalistów w dziedzinie zawieszeń, czyli Öhlinsa. Sojusz dotyczyć będzie mistrzowskiej klasy MX1 oraz MX2. Pierwsze testy – już trwają!
Bike Davida Philippaerts - YZ450FM oraz YZ250F świeżo-rekrutowanego Gautiera Paulina będą pierwszymi motocyklami w kolejności, które w sezonie 2010 wystartują z technologiami szwedzkiej firmy założonej w 1976 roku. Póki co rozpoczną się intensywne badania mające na celu osiągnięcie optymalnej konfiguracji między nowymi podzespołami a motocyklem. Proces ten ma zakończyć się w lutym 2010, czyli na dwa miesiące przed rozpoczęciem motocrossowych Mistrzostw Świata 2010.
Dla Rinaldi Group oznacza to powrót do wielkich dni chwały, kiedy to Michele Rinaldi – później manager zespołu, na początku lat ‘90 doprowadził do pierwszego, światowego tytułu (1994, 125cc z Bobem Moore i 1992, 250cc z Donnym Schmitem).
„Mam miłe wspomnienia z pracy z Öhlinsem i oczywiście cenię sobie ich reputację, której dorobili się w sportach motorowych. Mamy dwa nowe motocykle – YZ450F i YZ250F z najnowszej generacji. Jesteśmy przekonani, że wsparcie Öhlinsa pomoże osiągnąć wszystkie, założone przez nas cele na torze, jak i poza nim.” – powiedział szef i właściciel zespołu - Michele Rinaldi.
„Ta nowa współpraca jest dla nas bardzo ekscytująca. Mamy zupełnie nowy system tłumienia, który jest już gotowy dla zespołu, a ponadto dysponujemy wysokim poziomem naszego serwisu. Wierzymy, że zostały stworzone mocne więzi. Fabryczny zespół ma fantastyczną historię w świecie wyścigów, czekamy więc na podobne sukcesy w przyszłości.” - powiedział manager Öhlins Racine - Mats Larsson.
Zbrojenie do sezonu 2010 można więc uznać za rozpoczęte. W najbliższym czasie czeka nas bardzo zażarty wyścig technologiczny, którego finałem będzie pierwsza runda z nowego cyklu motocrossowych Mistrzostw Świata 2010, która będzie miała miejsce 4 kwietnia w Bułgarii. Czy warto czekać? Z pewnością!