FIM redukuje decybele
Dodano: 2009-11-30 12:28:37
Autor: Karol "Rookie"


Od kilku lat FIM bardzo mocno zaangażowany był w program redukcji poziomu hałasu produkowanego przez silniki motocyklowe. Podejmowane kroki, zgodne z zasadami programu Ochrony Środowiska ustanowionego przez Narody Zjednoczone, szczególnie mocne piętno odcisnęły w off-roadzie. Ale nie tylko. Wyścigi torowe również podlegają ciągłym zmianom, czego najlepszym przykładem jest żużel. 


Od 2010 roku w motocrossie, enduro i wszelkich odmianach żużla obowiązywać będzie nowa metoda pomiaru poziomu głośności - "2 metre max"*. Metoda ma być jeszcze bardziej wiarygodna i bliska rzeczywistym wartościom.
 
Nowe będą także maksymalne wielkości poziomu hałasu, jakie będą mogły wytwarzać silniki motocyklowe. Różnica do obecnej sytuacji ma wynosić od 3 do 6 dB/A, w zależności od dyscypliny. Dla motocrossu i  żużla maksymalny poziom hałasu wydobywający się na dystansie 100 metrów to 81 dB/A, a w enduro 78 dB/A. 


 Vito Ippolito, FIM Prezydent:

"Przez ostatnie 15 lat FIM stał się wiodącą federacją sportową, aktywnie zaangażowaną w studia i działania redukujące zagrożenia dla środowiska wynikające np. z poziomu hałasu emitowanego przez motocykle. Nowe zasady pomiaru głośności to spory krok do przodu. Jestem bardzo zadowolony, że razem z naszymi partnerami osiągnęliśmy to porozumienie."  


Jean-Pierre Mougin, FIM Prezydent i Prezes Komitetu Sterującego programem redukcji poziomu hałasu:

"Wprowadzenie nowej metody pomiaru, to właściwa decyzja i powód do zadowolenia. Decyzja osiągnięta dzięki doskonałej kooperacji z producentami i promotorami, ale również dzięki olbrzymiemu impulsowi do działania ze strony duńskiej federacji. To bardzo istotna sprawa dla żywotności wszystkich dyscyplin off-roadowych. Rok 2010 będzie pierwszym krokiem w dalszej walce z redukcją poziomu hałasu.”


* Metoda 2 metre max:

Nowa metoda pomiaru poziomu hałasu "2 metre max" polega na pomiarze urządzeniem usytuowanym z tyłu motocykla, w odległości dwóch metrów. Urządzenie pomiarowe znajduje się pod kątem 45° od tłumika. Silnik pracuje na najwyższych obrotach.


Dodaj swój komentarz (kliknij)
statystyka